Gå till innehåll

Region Jämtland Härjedalen

1177 e-tjänster

Genom att logga in på 1177.se kan invånarna kommunicera med vården på ett säkert sätt och göra vårdärenden, till exempel boka tid, förnya recept eller läsa sin journal. Alla regioner är anslutna till e-tjänsterna på 1177, men utbudet varierar från region till region. Varje verksamhet ansvarar för sina e-tjänster.

I Region Jämtland Härjedalen kan verksamheterna ta stöd av regionala förvaltningen på Utvecklings- och digitaliseringsenheten i arbetet med e-tjänsterna.

Utvecklings- och digitaliseringsenheten hjälper verksamheterna att införa e-tjänster och skapa en bra förvaltning av dem. I det ingår även vissa uthoppstjänster, exempelvis Stöd och behandling, Egen provtagning, Journalen via nätet och 1177 formulär.

Utvecklings- och digitaliseringsenheten stöttar också de som ska vara lokala administratörer. Varje mottagning ska ha en eller flera medarbetare som administrerar mottagningens behörigheter och texter i e-tjänsterna.

Kontakt

  1. Kontakta i första hand den eller de medarbetare som har rollen Lokal administratör i 1177 e-tjänster för er verksamhet.
  2. Kan inte den lokala administratören lösa ditt ärende, så ska ni kontakta 1177:s nationella support för felanmälan och användarstöd. Nationella redaktionen bemannas av regionernas gemensamma bolag, Inera. Här finns kontaktformulär och telefonnummer: Felanmälan och användarstöd - IneraLänk till annan webbplats.
  3. I sista hand kan du kontakta Utvecklings- och digitaliseringsenheten via funktionsbrevlådan: FBL 1177 e-tjänster (1177etjanster@regionjh.se)

Allmänna frågor, exempelvis om införande av nya e-tjänster, ställer ni också via funktionsbrevlådan.