Vem ansvarar för informationen på 1177?
Varje verksamhet äger sin egen information och sina e-tjänster.
Varje verksamhet ansvarar för att hantera, förvalta och utveckla det material, det innehåll och de e-tjänster som den verksamheten har behov av inom 1177:s ramar.
Vissa delar kan verksamheten själv välja, men andra delar är obligatoriska utifrån antingen nationella eller regionala beslut. Exempelvis finns det beslut om att svarstiden i e-tjänsterna får vara max 3 arbetsdagar, alltså att hanteringen av ett ärende måste vara påbörjad senast då.
Det finns också en gemensam lägsta nivå för vilket utbud av e-tjänster som hälsocentralerna inom Hälsoval Jämtland Härjedalen ska ha.
Inera AB Länk till annan webbplats. ansvarar för den nationella driften av 1177 på uppdrag av regionerna. Det regionala arbetet är organiserat på olika sätt i olika regioner. På de här sidorna kan du läsa om vad som gäller i Region Jämtland Härjedalen.