Intyg i Webcert - önskar återkoppling från verksamheter
Åtgärder hade vidtagits och vi har under tisdagen sett en klar förbättring i systemen. Vi önskar återkoppling på hur intygsskrivandet fungerar i era verksamheter. Återkoppla detta till Cosmic områdesansvarig för aktuellt område.
Åtgärder hade vidtagits och vi har under tisdagen sett en klar förbättring i systemen.
IT-miljön bedöms nu vara stabil. IT-enheten fortsätter bevaka loggar och planera för ytterligare åtgärder att på sikt stärka upp IT-miljön. För mer information om nuvarande IT-störning, se IT-störningar i hälso- och sjukvården | Insidan Länk till annan webbplats.
En ny version av Webcert lanserades i måndags (15/12). Den nya versionen innehåller en funktion som uppmärksammar användaren när problemet uppstår. Vid sådant tillfälle kan användaren klicka på den nya knappen "Ladda om", som startar om Webcert och gör det möjligt att fortsätta skriva. Alternativt går det att stänga och öppna Webcert manuellt.
Vi önskar återkoppling på hur intygsskrivandet fungerar i era verksamheter. Återkoppla detta till Cosmic områdesansvarig för aktuellt område. Se bifogat dokument för aktuell lista på Cosmic områdesansvarig:
Rekommendation:
Rekommendationen är att nu återgå till ordinarie arbete i Webcert.
Om problem kvarstår, kontakta Cosmic support och använd istället reservrutin.
Reservrutin:
Skriv intygen som inte kan vänta i Cosmic.
Sök fram önskat intyg i blankettbibiloteket, öppna intyget med en röd ikon, fyll i och posta intyget till Försäkringskassan.