Kända fel efter helgens uppgradering
Lång svarstid i Osignerat/Ovidimerat och Min översikt
Vissa användare upplever långa svarstider i osignerat/ovidimerat och min översikt. Cambio jobbar på att bottna i orsakerna till problemet för att åtgärda dom. Ärendet har hög prio och förvaltningen testar löpande lösningar som Cambio presenterar.
Problem vid omriktning av provsvar som har svarsmottagare ”Ingen” i Inkorg Svar
I dagsläget får man felmeddelande om man försöker omrikta provsvar via Inkorg Svar till ”Ingen”. Felet är rapporterat till Cambio som arbetar på åtgärd.
Alternativa arbetssätt
- Navigera till Beställningsstatus > Sök fram ovidimerade provsvar >
Omrikta till ”Ingen” - Ring Cosmicsupporten 254 00 för hjälp med omriktning
Problem vid byte av svarsmottagare i Inkorg Svar
Markerar ett av flera analyssvar och vidimerar, byter svarsmottagare på övriga.
Bytet går igenom och det ser ut som att allt är rätt tills Inkorg svar uppdateras.
Provsvaret ligger både kvar på den tidigare svarsmottagaren och är tillagt hos den som man har bytt svarsmottagare till. Felet är rapporterat till Cambio som arbetar på åtgärd.
Alternativa arbetssätt
- Navigera till Beställningsstatus > Sök fram ovidimerade provsvar > Omrikta
- Ring Cosmicsupporten 254 00 för hjälp med omriktning
Filtrering i ”sök journalmall”
Fler journalmallar visas i resultat än tidigare. Cosmic söker nu i hela mallnamnet och inte endast i början av mallnamnet som tidigare, se exempel.
Felet är rapporterat till Cambio och de arbetar på en åtgärd till nästa version.
Exempel: Söker efter ”A” för att hitta Arbetsterapeutmall, du får följande resultat.

Problem vid diktering hemifrån/privat enhet – Åtgärd finns
Nya drivrutiner måste hämtas från vår externa hemsida Länk till annan webbplats.

Tveka inte att höra av er till supporten om ni upplever några andra fel eller behöver hjälp med ovanstående.
Cosmicsupport, tel: 254 00
Sidinformation
- Publicerad:
- 15 nov, 2022
- Senast uppdaterad:
- 18 nov, 2024