Hög arbetsbelastning orsakar längre leveranstider
Vi har för tillfället en hög arbetsbelastning på Hjälpmedelscentralen vilket gör att leveranstiderna blir längre än normalt.
Ärendena har ökat lavinartat efter sommaren och vi har dessvärre reducerad bemanning på grund av tjänstledighet, vakanser samt oförutsedd frånvaro som sjukdom och vård av barn.
De längre leveranstiderna gäller främst rullstolar och arbetsordrar.
Vi hoppas att situationen lättar under hösten då vi till vår stora glädje kommer att få två nya tekniker som introduceras i början av oktober.
Som vanligt prioriteras hjälpmedel till sjukhuset och övriga får sina hjälpmedel så fort vi hinner med.
För att underlätta för våra tekniker, som lägger mycket tid på att komplettera arbetsordrar och beställningar med information som saknas, kan ni se till att vara tydliga vid beställning.
Ni kan få snabbare hjälp genom att:
- Var noga med att ange telefonnummer, gärna mobilnummer, till kontaktperson.
- Var noga med att ange placering av hjälpmedel som ska hämtas (ex. adress, rumsnummer).
- Var noga med att ange detaljer på hjälpmedel, ex. dimension på däck, vilken typ av drivring, vilken typ av benstöd och fotplattor.
Ju fler detaljer desto mindre risk att det blir fel. - Vet du inte vad tillbehöret/reservdelen heter så förklara med ord så att vi förstår. Bifoga gärna en bild, det kan underlätta mycket.
Då våra tekniker inte har möjlighet att lägga tid på att leta information, kommer vi fortsättningsvis att avsluta aktiviteter där beskrivning/information är bristfällig utan åtgärd. Statusen på din arbetsorder kan du som vanligt följa i webSesam.
Tack för visad förståelse.
Avsluta eller förändra din prenumeration.
Skriv in din e-postadress i fältet, klicka på Förändra.
För att avsluta eller påbörja din prenumeration, avmarkera eller markera motsvarande kryssruta. Klicka sedan på Spara