Åtgärd för att underlätta för våra förskrivare under sommaren
Nu står sommaren för dörren och vi vill informera er om vad vi gör för att underlätta när en stor del av er förskrivare går på semester.
Privatpersoner kan själva göra felanmälningar
För felanmälan av icke skrymmande produkter, när förskrivaren inte har kunnat nås, kan den enskilde, personal eller närstående själva kontakta HMC och få hjälp med felsökning, diskutera eventuell åtgärd samt avtala tid.
Vid exempelvis följande ärenden kan den enskilde, personal eller närstående själv ringa till Kundtjänst för att avtala tid:
- Punktering
- Trasiga armstöd/benstöd
- Justering/reparation av bromsar
- Byte av länkhjul
- Utbyte av rollatorer som är trasiga
Den här rutinen gäller hjälpmedel i befintligt utförande som behöver repareras eller bytas ut.
Inga nya tillbehör monteras eller byte av modell godkänns.
Rutinen gäller inte bara över sommaren utan fortsättningsvis.
På förekommen anledning; tänk på att vissa mindre reparationer/anpassningar är förskrivarens ansvar, exempelvis justering av broms på arbetsstol/rullstol/rollator, anpassning av rullstol avseende sitthöjd/sittdjup/ryggstödshöjd, tillbehörsmontering, inställning av höjd på rollator, montering av släpbroms, bromsspaksförlängare med mera.
Den enskilde ansvarar själv för rengöring av produkt inklusive hårborttagning ur hjul, pumpning av däck och laddning av batterier samt förvaring i lämpligt utrymme.
Ha en trevlig sommar!
Avsluta eller förändra din prenumeration.
Skriv in din e-postadress i fältet, klicka på Förändra.
För att avsluta eller påbörja din prenumeration, avmarkera eller markera motsvarande kryssruta. Klicka sedan på Spara